Cleland Wildlife Park

15 september 2019 - Adelaide, Australië

Inmiddels woon ik al bijna twee weken in mijn huis hier in Adelaide en het bevalt me prima. Ik heb mijn kamer een beetje leuk ingericht en heb leuke, gezellige huisgenoten (al zie ik ze niet zo vaak, je zou niet zeggen dat we hier met 7en wonen). We vonden zelfs een Nederlands schap in de supermarkt, ik kan dus vertrouwd hagelslag eten :)

IMG_0284

Ook het weer is in de afgelopen week een stuk beter geworden. Waar we drie weken geleden het koud hadden door de regen en wind, bestaan de meeste dagen inmiddels uit een felle zon en een strakblauwe lucht. Dit belooft nog wat voor de zomer.

Deze week bestond verder vooral uit niets doen en wachten. Voordat we kunnen beginnen met onderzoek doen aan de universiteit moetsen we een aantal veiligheidstrainingen doen, helaas werkte alles niet helemaal goed en duurde dit een aantal dagen, daarnaast is de labmanager op vakantie en moeten we wachten tot hij terug is. Wel hebben we aangesloten bij de wekelijkse groepsmeeting en heb ik morgen een afspraak met de studenten die momenteel aan het zelfde onderzoek werken. Dus hopelijk kan ik volgende week eindelijk echt beginnen met mijn onderzoek.

Omdat ik al het nietsdoen wel zat was, zijn we gisteren naar Cleland Wildlife Park geweest. Dit park ligt net buiten de stad in de bergen en is goed te bereiken met de bus. Het park is bedoeld om mensen kennis te laten maken met de inheemse dieren van Australië. Het grootste deel van het park bestaat uit weides vol tamme kangoeroes. Het grootste deel lag lekker in het zonnetje te slapen en je kan ze gemakkelijk aaien of voeren.

IMG_0385IMG_0428

Naast kangoeroes hebben ze ook meerdere koala's die hun eigen plek hebben om in te slapen, wat ze zo'n 20 uur per dag doen. Ook de koala's kan je van dichtbij ontmoeten, aaien en ermee op de foto!

Meet Alfi the Koala!

Verder hebben ze verschillende vogelverblijven en een grote vijver met onder andere pelikanen. Ook de emu, wombat, tasmanische duivel en dingo's hebben hun eigen verblijf in het park.

IMG_0328IMG_0470

Vanaf het park kan je ook uitkijken over de Adelaide, dan krijg je pas echt een goed beeld van hoe groot de stad is.

Uitzicht op Adelaide

Voor meer foto's van de leuke kangoeroes in Cleland kan je bij het foto-tabje kijken :)

Bedankt voor alle leuke reacties die ik al heb gekregen op mijn blog en hopelijk vonden jullie deze ook weer leuk om te lezen!

1. Oma wouters:
    30 september 2019
    Hoi Marly goede morgen bij Jullie al middag zeker. Je reislogger gevonden.Het zijn wel mooie fotos Hoe gaat het met jouw ales goed hoop Ik hier word het kouder en bij jullie. Warmer zeker,We gaan vandaag weer oppassen op Lewis heel gezellig de box staat in de serre Marly ik ga je groeten en bedankt xxx