Weer eens een update!

15 december 2019 - Adelaide, Australië

Hoi allemaal,

Leuk dat jullie weer de tijd nemen om mijn blog te lezen en vooral naar alle foto's te kijken, want die geven toch het beste weer wat ik hier allemaal beleef, en dat is nogal wat.

Zo hebben we een aantal weken geleden het Duitste dorpje Hahndorf bezocht. Het is ontzettend grappig om hier een plaatsje te bezoeken helemaal in Duitse sferen. Hahndorf bestaat voornamelijk uit veel kleine leuke winkeltjes en natuurlijke hebben we voor lunch een worst gegeten met Duits bier!

IMG_1015IMG_1012

IMG_1014IMG_1016

Ook zijn Job en ik een avondje naar het theater geweest. De studenten van de 'Bacholor of Arts in Music Theatre' van de universiteit gaven een uitvoering van Spring Awakening.

Spring Awakening

Verder begint hier alles in de kerststemming te komen, wat denk ik nog het vreemdste is om mee te maken: Kerstliedjes met 30 graden en zon in plaats van kou en regen ;) Mijn huisgenoten hebben flink hun best gedaan om het huis te versieren en vorige week ben ik met Job en een van mijn huisgenoten naar 'Carols by Candlelight' geweest. Dit is een jaarlijks evenement waarin iedereen naar een park in de stad gaat om samen kerstliedjes te zingen.

IMG_0992IMG_0995

IMG_1240IMG_1235

IMG_1244IMG_1247

De dag erna werd het 35 graden, dus was het eindelijk tijd voor een dagje op het strand! Al sinds we in Australië zijn aangekomen, roept iedereen dat we echt naar het strand moeten op warme dagen, maar tot dit moment was er nog niet van gekomen. Samen met mijn huisgenoten hebben we een heerlijk middagje op het strand gelegen en in de zee gezwommen.

IMG_1253

Verder heb ik een huisgenoot met een Amerikaanse vriendin die de traditie heeft overgebracht om Thanksgiving te vieren. Op 4 december hebben we een hele gezellige avond gehad met mijn huisgenoten en hun vrienden en hebben we heerlijk gegeten!

IMG_1145fa9c563b-3acc-405d-a0b8-ad74c5b19d1cf3f1e33a-e590-48e1-b481-659fb78a0c38

IMG_1160

Verder is het ook op de universiteit druk geweest. Zo mag ik voor mijn onderzoek werken met een reactor van het bedrijf Corning en kwam er twee weken geleden iemand van het bedrijf langs op onze universiteit. Ze gaf een lunchlezing over hun reactoren en daarna heb ik de kans gekregen om samen met mijn begeleiders met haar te praten over mijn onderzoek en hebben daarna met z'n allen een wijntje gedronken.

Daarnaast kreeg mijn onderzoek opnieuw aandacht van de media. Op 3 en 4 december kregen 11 middelbare scholieren de kans om wat mee te krijgen van ruimte onderzoek. 4 daarvan hebben deze twee dagen samen met mij experimenten uitgevoerd voor hun 'Space Industry Work Experience'. Dit werd georganiseerd door de overheid en het nieuws heeft hier een item overgemaakt. Dit keer was ik niet zelf aan het woord, maar toch duidelijk aanwezig op de achtergrond en het gaat over mijn eigen onderzoek.

Naast deze 'officiële' dingen was het deze week ook tijd voor de kerst-feestjes van de faculteit. Afgelopen donderdag zijn we naar de super fancy kerstlunch in het Adelaide Wine Centre geweest en vrijdag was het tijd voor de kerstborrel. Beide waren erg geslaagd!

IMG_1369

db0cf0ca-7a7d-43ba-ae0a-ae4b83eb536697c9c4e3-e398-4a2d-b2b1-3c43823a91227871f61c-b590-467b-b102-9db265959060

Ohh, en mochten jullie je afvragen of ik hier al spinnen heb gezien? Het antwoord is ja, absoluut. Onderstaande red-back spider zat in onze droogmolen en de huntsman spider zat op de wc. En ja, die huntsman is echt heel groot ;)

82cd02bd-0c32-4c1d-912c-234a693dc414IMG_1148