Morialta Convervation Park en Government House

15 oktober 2019 - Adelaide, Australië

Hoi allemaal, het is weer eens tijd voor een nieuwe blog!

De afgelopen week ben ik vooral bezig geweest met mijn onderzoek en heb mijn eerste eigen experimenten uitgevoerd. Verder is daar niet zoveel interessants voor jullie over te melden :) Ik heb namelijk ook nog een aantal toffe dingen gedaan!

Afgelopen donderdag ben ik samen met mijn huisgenoten op hike geweest in Morialta Conservation Park. Met z'n vijven hebben we ongeveer 3 uur gewandeld door een prachtig natuurgebied. Het eerste stuk was flink steil, maar gelukkig was de rest van de hike prima te doen. Het was mooi weer en erg gezellig. De hike ging langs drie watervallen en deze keer hadden de watervallen wel water;) Op de terugweg hebben we zelfs wilde koala's gezien. Na een gezellige tocht zijn we nog hamburgers gaan eten in de pub om de hoek.

IMG_0754IMG_0760IMG_0729

IMG_0713

Op de vrijdag zijn Job en ik voor het eerst op stap geweest hier in Adelaide. Vanuit een andere universiteit was er een pubcrawl georganiseerd waar we samen met twee huisgenoten heen zijn geweest. Na een gezellig begin van de avond met een potje 'Unstable Unicorns' (een kaartspel waarin je eenhoorns moet verzamelen), gingen we de stad in. Blijkbaar zijn de meeste clubs hier in Adelaide een soort van grote kelders met een dj en een bar. Helaas was er dus niet zo heel veel aan en zijn we rond 12 uur met de laatste bus maar naar huis gegaan.

Op zondag heb ik samen met Job een bezoek gebracht aan de open dag van het Government House. Hier woont de gouverneur van Zuid-Australië, Hieu Van Le sinds 2014. Het huis is het op-een-na oudste bewoonde huis in Adelaide en het oudste Government House in Australië. De enorme tuin om het huis heen is altijd open voor bezoek, maar het huis is maar twee keer per jaar te bezoeken.

IMG_0790IMG_0794

IMG_0787IMG_0772IMG_0782

Bedankt weer voor het lezen en meer foto's zijn weer te zien onder het foto-tabje :)

1. Elly E.L. Tolsma:
    31 oktober 2019
    Geweldig ziet het eruit, geniet er maar van want je komt er niet dagelijks. Succes met je onderzoeken. 🥰