In het nieuws!

17 november 2019 - Adelaide, Australië

Hoi Allemaal!

Het is alweer een aantal weken geleden dat ik een update heb geplaatst op mijn blog, dus het wordt wel weer eens tijd :)

De afgelopen weken heb ik niet heel veel bijzonders meegemaakt. Alles gaat hier een beetje z'n gangetje. Ik ga iedere dag naar de uni om aan mijn onderzoek te werken. Helaas duurt alles lang met onderzoek doen, dus het schiet nog niet heel erg op. Als ik een pauze neem, ga ik meestal buiten zitten of een rondje lopen achter de universiteit langs de rivier of in de Botanic Gardens, met het zonnetje erbij is dit echt prachtig. Ik mis de regen en kou in Nederland helemaal niet. De laatste paar dagen was het wat minder mooi weer. Weinig zon, wind en af en toe een klein beetje regen. Maar ik krijg volgens mij wel ruzie als ik dit slecht weer noem.

IMG_0905IMG_0839

IMG_0841IMG_0840

Verder ga ik regelmatig een dagje of een avondje uit. Zo zijn we op Job zijn verjaardag gaan ontbijten, hebben we een kijkje genomen bij de 'Moon Lantern Parade' op het Aziatisch festival in de stad en zijn we afgelopen week naar de bioscoop geweest. We zaten in een super klein zaaltje met maar 25 stoelen en veeel ruimte. Nog nooit gezien in Nederland!

IMG_0895UMGM6366IMG_0927

IMG_0832IMG_0835

Daarnaast hebben we een kijkje genomen bij de finish van de World Solar Challenge, wat hier in Adelaide was. Hierin rijden zelfgebouwde zonne-auto's van Darwin naar Adelaide.

IMG_0820IMG_0814

Ook begint hier alles al helemaal in de kerst sfeer te komen. Vorige week was er een heuse kerst-parade. Eigenlijk was het een soort carnavalsoptocht, maar dan met 25 graden en helemaal in kerst. Job en ik vonden het maar een aparte bedoeling, want het was een hele happening hier. Maar goed, wij vinden carnaval dan weer heel normaal.

IMG_0918IMG_0917

IMG_0920IMG_0916

Gisteren werd er een internationale cross country wedstrijd georganiseerd in het park in de stad, dus daar moest ik natuurlijk een kijkje nemen! Het was een prachtige dag met een gave cross. Wel een beetje gek, een cross wedstrijd midden in het centrum van de stad met de bergen op de achtergrond.

IMG_0945IMG_0941IMG_0942

Maar ik heb naast al deze leuke, bijzondere dingen nog iets heel bijzonders meegemaakt. De professor waarvoor ik hier onderzoek doet is sinds kort deel van het nieuwe 'Centre for Sustainable Planetary and Space Resources' en daarvoor kwam de nieuwszender SBS News langs op de universiteit om hem hierover te interviewen. Daarnaast wilde ze ook graag studenten wat vragen, dus ook ik werd gefilmd!

XIKM6624IMG_0862

Uiteindelijk is op 2 november het item in het nieuws geweest, hieronder vinden jullie het resultaat!

Verschrikkelijk om mezelf terug te zien. Maarja, het is wel weer iets wat ik van mijn bucketlist kan afstrepen, want ik ben toch maar wel mooi op de tv geweest!

1. Elly E.L. Tolsma:
    30 november 2019
    Geweldig wat je allemaal meemaakt en heel interessant, hoop dat je er nog veel van kan
    genieten ende foto, s zijn prachtig. GROETJES van Elly en Remmo