Belair National Park en Space Conferentie

3 oktober 2019 - Adelaide, Australië

Hoi Allemaal!

Ondertussen ben ik alweer 5 weken in Australië en ik voel me hier prima thuis. Ik ben sinds zo'n twee weken echt begonnen met onderzoek doen en ik ga drie keer per week sporten (dus ik loop de hele week met flinke spierpijn rond). Het gaat allemaal z'n gangetje, maar ik heb toch weer twee toffe dingen meegemaakt waar ik jullie graag over wil vertellen.

Afgelopen zondag was het prachtig weer en nodigde onze professor ons uit om een wandeling te gaan maken in Belair National Park, wat hier net buiten de stad in de Adelaide Hills ligt. Job en ik zagen dit wel zitten en zo gingen we dus samen met onze professor, zijn vrouw en nog iemand uit onze onderzoeksgroep op zondagochtend richting de bergen. Hier bleek dat het 'wandelingetje' wat de professor in gedachte had een flinke hike ging worden. Zo hebben we zo'n twee uur de berg op en weer af gewandeld richting de watervallen (die alleen geen water meer hadden). Het was een prachtige hike met prachtig weer.

c632c48f-1143-45f3-9280-302c8ba45ae1IMG_0588

IMG_0584

Hierna was het maandag tijd voor de driedaagse space conferentie. Hier kwamen professionals en studenten in het veld van de ruimte bij elkaar om presentaties te geven over hun onderzoek en ideeën over de ruimte. Op maandag heb ik de micro-extractor waar ik experimenten mee doe op het lab meegenomen naar de conferentie om bij een poster te demonstreren en mensen uit te leggen wat het doet.

IMG_0597

Op maandag kwam mijn professor ook naar mij toe met de vraag of ik een van zijn presentaties op woensdag wilde overnemen, het kwam namelijk nogal krap in de tijd. Ehmm.... Last minute op een conferentie praten over een onderwerp waar ik niet helemaal bekend mee ben? Nouja, ik heb het toch maar gedaan. En zo stond ik dus op dag 3 van de conferentie een korte presentatie te geven over het maken van medicijnen op de maan!

IMG_0619IMG_0620

Ook Job mocht presenteren op de conferentie. Op dinsdag vertelde hij over zijn onderzoek naar het maken van nanodots in de ruimte als een decoy voor raketten.

IMG_0606

De rest van de space conferentie heb ik gepraat met verschillende mensen en vooral ook genoten van al het goede en lekkere eten :)

IMG-7838

Ook dit keer staan er weer meer foto's in het foto-tabje!

1. Theo Pool:
    3 oktober 2019
    Geweldig allemaal Marly , wat een ervaringen , ik ben super trots op je ,opa Theo